Billigst er best?

Via montasje møtte kunden etter at det allerede var montert plissegardiner i flere oppholdsrom.

Toppleiligheten er naturlig nok solutsatt og, selv om man skal sette pris på sola når den er her, så blir det fort veldig varmt.

Problemet var at plissegardinene var montert på en måte som over kort tid hadde slitt i stykker mekanismene for opp og nedtrekk. Dette gjorde enkelte gardiner vanskelige å bruke, hvor enkelte gardiner kun kunne plasseres på skrå. Mens andre gardniner kviet man seg for i å det hele tatt bruke, i frykt for at man måtte bruke for mye krefter og derfor ødelegge hele opphenget.

På befaringen fikk vi gå igjennom hva som hadde gått galt med monteringen. Hadde vi vert tidlig nok ute kunne vi nok montert plissegardinene på nytt, men skaden var allerde skjedd: Slitasjen hadde satt for mye preg på det som normalt skal være enkle og praktiske løsninger.

Løsningen ble å montere nye plissegardiner, denne gangen med ekstra varmereflekterende stoffer, for å bedre holde varmen ute, men slippe lys inn. Siden viaNova har egen systue og verksted her i regionen, slapp kunden å vente i ukevis på riktig størrelse og stoff. I stedet kunne vi få problemet løst med en gang.

ViaNova var ekstremt behjelpelige, og alt fungerer nå slik det burde og skulle gjort, fra starten av. At prisene ikke helt i bunnsjiktet er greit for meg: Her er det helt klart fokus på service og sørge for at alt er som det skal. For meg er det verdt hver krone å sikre ikke kjøpe meg et frustrerende problem i fremtiden, slik jeg allerde har erfart.

Anbefaler å ta en prat med ViaNova først.

Signe

Men vent! Det er mer:

Hjemmet hadde en flott terasse med glassrekkverk. For å hindre innsyn hadde eier bestilt en duk som skulle kunne hindre innsyn fra området rundt.

Også her var det problemer mål og festeanretninger, og det var vanskelig å få hjelp fra original leverandør

Kunden ba om priser fra flere leverandører inkludert ViaNova. ViaNova var ikke billigst, likevel valgte kunden å gå for vår løsning:

Ved hjelp av vårt verksted og kompetanse, kunne vi tilpasse det det ekstisterende tekstilet og oppgradere den originale løsningen slik at det fungerte slik det skulle.

Alt dette foregår uten at kunde trenger å ta kjangser med mål eller håpe at montør eller produsent egentlig har forstått hva man prøver å oppnå. Hos ViaNova handler det ikke bare om salg, det handler om tilfredse kunder, som slipper problemer i fremtiden. Og skulle det mot formodning være noe, da er vi der - klare til å rydde opp.